به گزارش پایگاه خبری ابهر من، به مناسبت گرامی‌داشت سالروز واقعه بمباران مراکز آموزشی و مسکونی در سال ۶۵، رویداد هنری «مشق‌های ناتمام» شامگاه سه‌شنبه با حضور مادران گران‌قدر شهدای والامقام بمباران مدار...

به گزارش پایگاه خبری ابهر من، به مناسبت گرامی‌داشت سالروز واقعه بمباران مراکز آموزشی و مسکونی در سال ۶۵، رویداد هنری «مشق‌های ناتمام» شامگاه سه‌شنبه با حضور مادران گران‌قدر شهدای والامقام بمباران مدارس کوچه بینش برگزار شد.

در پنجمین سال برگزاری محفل خاطره‌گویی «مشق‌های ناتمام» که به مناسبت گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز مدرسه نواب صفوی و ۲۲ بهمن کوچه بینش برگزار شد، ضمن خاطره‌گویی دانش‌آموزان و شاهدان واقعه، از سه اثر هنری تولید شده در حوزه هنری استان زنجان نیز رونمایی شد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان در این رویداد با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای کوچه بینش، گفت: پس از گذشت ۳۷ سال و اهمیت این واقعه تلخ، حوزه هنری استان با همکاری نهادهای فرهنگی در پنج سال متوالی برنامه‌های فرهنگی هنری متنوعی از قبیل برنامه‌های اجرایی و تولید آثار هنری با این مضمون را در راستای ثبت و ضبط خاطرات شاهدان واقعه انجام داده است.

امیر نعمتی به کتاب «بچه‌های کوچه بینش»، روایت داستانی خاطرات جمعی از دانش‌آموزان بمباران دوم بهمن سال ۶۵ که از آثار مکتوب حوزه هنری استان زنجان در سال‌جاری است، اشاره کرد و افزود: این کتاب حاصل ۵۰۰ ساعت مصاحبه از شاهدان و راویان واقعه تلخ بمباران کوچه بینش است که شامل ۸ روایت از راویان عینی این حادثه است.

وی تصریح کرد: در این کتاب عناوینی چون «دود سیاه بالای مدرسه»، «امن‌ترین جای دنیا»، «روسیاهی کلاغ‌ها»، «رد ماندگار دست‌هایم»، «عجیب مثل رفتار بچه‌ها»، «قوها در تاریکی»، «رو به آسمان» و «راکت» توسط نویسندگان جوان زنجانی از جمله زهره میرعیسی‌خانی، مهسا سیفی، لیلا دوستی‌فرد، معصومه دین‌محمدی، الناز مهدی‌زاده خدایاری و شاهین نصیری به تحریر درآمده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان همچنین به دو کتاب مصور «عجیب مثل رفتار بچه‌ها» و «کلاغ‌های روسیاه» از دیگر آثار منتشر شده حوزه هنری استان در سال‌جاری اشاره و اظهار کرد: این دو اثر مکتوب توسط هنرمندان جوان استان، مائده نجف‌لو و مینا جزئی تصویرگری شده و مضامین این دو کتاب برگرفته از داستان‌های کتاب «بچه‌های کوچه بینش» بوده که متون داستانی این کتاب‌ها به ترتیب توسط لیلا دوستی‌فرد و مهسا سیفی نگارش شده است.

گفتنی است، رونمایی از محصولات تولید شده حوزه هنری استان زنجان از قبیل سه اثر مکتوب «بچه‌های کوچه بینش»، «عجیب مثل رفتار بچه‌ها» و «کلاغ‌های روسیاه» و دو عنوان اثر کمیک‌موشن از داستان‌های واقعه بمباران مدرسه بینش، بخشی از رویداد هنری «مشق‌های ناتمام» بود که با حضور مسؤولان استانی برگزار شد.

همچنین تولید مستند «بچه‌های کوچه بینش» در مدت زمان ۳۰ دقیقه به کارگردانی شبنم طارمی و وحید انصاری و نیز تولید نماهنگ «پرواز فرشته‌ها» به کارگردانی امیرحسین نورالله، از دیگر آثار هنری تولید شده حوزه هنری استان زنجان در سال ۱۴۰۰ بود که در تولید این مستندها سعی برآن بوده تا این واقعه تلخ از زبان شاهدان عینی و بازماندگانش به تصویر کشیده و ضبط و ثبت شود.

خاطره‌گویی مهدی یعقوبی و فرهاد تفویضی از دانش‌آموزان سال ۶۵ و محمدرضا معجونی از امدادگران واقعه تلخ بمباران مدارس کوچه بینش، پخش نماهنگ «پرواز فرشته‌ها» و یکی از آثار کمیک‌موشن، بخش‌هایی از رویداد هنری «مشق‌های ناتمام» بود.

همچنین در این رویداد ضمن تجلیل از مادران معظم شهدای دانش‌آموز بمباران کوچه بینش، از نویسندگان، راویان و هنرمندان آثار مکتوب نیز قدردانی شد.

منبع : منبع