نرم افزار سئو برای آژانس ها کم نیست. بنابراین، آژانس‌های بازاریابی دیجیتال چگونه باید تصمیم بگیرند که چه چیزی برای شما ارزش دارد؟

نرم افزار سئو برای آژانس ها کم نیست. بنابراین، آژانس‌های بازاریابی دیجیتال چگونه باید تصمیم بگیرند که چه چیزی برای شما ارزش دارد؟ خبر خوب من هزاران دلار در ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو سرمایه گذاری کرده ام، بنابراین شما مجبور نیستید.

در اینجا بهترین ابزارهای سئو پولی و رایگان وجود دارد که تقریباً هر روز در کمپین های سئوی خود برای رتبه بالاتر در نتایج جستجو استفاده می کنم:

بهترین ابزارهای SEO برای آژانس ها

1. سمروش

من روزانه در آژانس خود از Semrush استفاده می کنم زیرا یک پلت فرم سئوی قدرتمند مضحک است. Semrush طیف گسترده ای از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دارد، اما در اینجا دو تکنیک مورد علاقه من وجود دارد:

2. Ahrefs

Ahrefs قبلاً توصیه من بود، اما آنها اخیراً تصمیمات قیمت گذاری مشکوکی گرفته اند. این فقط نظر من نیست. این هنوز هم یکی از بهترین ابزارهای سئو آژانس است، اما اگر کاربر متوسطی باشید، یک دست و پا برای شما هزینه خواهد داشت. گفتنی است، آژانس من برای Semrush و Ahrefs هزینه می پردازد زیرا دانشجویان ما در Gotch SEO Academy از یکی یا دیگری استفاده می کنند.
کلمات کلیدی غیر رقابتی را پیدا کنید یکی از ویژگی های مورد علاقه من Ahrefs فیلتر "Lost DR" در Keyword Explorer است.

3. Rankability

این روزها همه و مادرشان یک ابزار بهینه سازی محتوا دارند. با این حال، Rankability یک حیوان کاملا متفاوت است. از جدیدترین فناوری NLP با ترکیب NLP، IBM Watson و Open AI Google برای دستیابی به مرتبط‌ترین توصیه‌های SEO قابل تصور استفاده می‌کند.

4. ChatGPT

هیچ پشته ابزار SEO بدون ChatGPT کامل نمی شود. این یکی از انقلابی ترین و قدرتمندترین ابزارهایی است که در دهه گذشته به بازار آمده است. متأسفانه، اکثر مردم از آن برای فعالیت های بیهوده استفاده می کنند و تنها از 1٪ از قابلیت های آن بهره می برند. مورد مورد علاقه من برای سئو تبدیل آن به یک دانشمند داده است.

5. افزونه Detailed SEO

من یک راهنمای گسترده در مورد نحوه استفاده از افزونه Detailed SEO نوشتم، اما روزانه از آن استفاده می کنم. این یک راه حل جامع SEO طراحی نشده است، اما برای تجزیه و تحلیل مسائل اساسی سئو در یک نگاه عالی است. به عنوان مثال، می توانید به سرعت ببینید که آیا یک کلمه کلیدی در عنوان، توضیحات متا و عنوان وجود دارد یا خیر.

6. Screaming Frog

Screaming Frog بهترین ابزار ممیزی وب سایت است زیرا به شما امکان می دهد هر وب سایتی را برای شناسایی فرصت های فنی و محتوایی بخزدید. در اینجا نحوه استفاده از آن برای ممیزی SEO آورده شده است: Google Analytics، Google Search Console، Google PageSpeed ​​Insights و Ahrefs API را به هم متصل کنید و crawl را اجرا کنید. اگر محتوا نازک، قدیمی یا بی کیفیت باشد، این بهترین گزینه است. این یک گزینه خوب برای زمانی است که صفحه یک کلمه کلیدی را هدف قرار می دهد اما عملکرد خوبی نداشته است.

گاهی اوقات، زمانی که بیش از دو یا چند صفحه یک عبارت کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند، آدمخواری کلمه کلیدی را پیدا می کنید. در این مورد، باید دارایی ها را ادغام کنید و 301 دارایی های رقیب را تغییر مسیر دهید تا گوگل بفهمد می خواهید چه صفحه ای را رتبه بندی کنید. موقعیت دیگر برای ادغام زمانی است که با دارایی های نازک زیادی سر و کار دارید.

7. مجموعه ابزارهای گوگل

برای انجام خدمات سئوی خود در آژانس خود، از محصولات Google زیر استفاده می کنیم: قول می دهم اینجا ترول نباشم. اما نتایج موتور جستجوی گوگل یکی از بهترین ابزارها هستند زیرا می‌توانید (در زمان واقعی) ببینید چه چیزی کار می‌کند.
تیم سئو من روزانه نتایج بی شماری از جستجو را برای نظارت بر تغییرات SERP تجزیه و تحلیل می کند. شما و تیمتان باید همین کار را انجام دهید. این استاندارد طلایی سئوی محلی است، اما همچنین راهی زیبا برای اثبات ارزش محصولات و خدمات شما از طریق بررسی است.

8. ویرایشگر همینگوی

توصیه می‌کنم استراتژی محتوای سئو و ایجاد محتوا را با ویرایشگر همینگوی ویرایش کنید تا آن را به سطح بعدی ببرید. این ابزار شما را مجبور می‌کند که محتوای خود را ناب‌تر و خواندنی‌تر کنید. من از آن برای نوشتن همه چیز، از جمله پست های وبلاگ، محتوای رسانه های اجتماعی و اسکریپت های یوتیوب استفاده می کنم.

9. Grammarly

هنگامی که محتوای سئوی خود را ویرایش کردم، آن را از طریق Grammarly اجرا می کنم تا نوشتار را ارتقاء بخشم. اما مراقب باشید زیرا Grammarly گاهی اوقات می تواند توصیه هایی را ارائه دهد که محتوای شما را کمرنگ کند.

10. Siteliner

Siteliner یک ابزار فنی سئو است که باید در زرادخانه شما باشد. این یک ابزار ساده است که به شما نشان می دهد کدام صفحات در وب سایت شما از محتوای تکراری رنج می برند. سپس باید روی این صفحات کار کنید و آنها را منحصر به فرد کنید.

11. SEOTesting

خبر خوب این است که نیازی نیست حدس بزنید چه چیزی در سئو کار می کند. در عوض، می‌توانید اقدامات خود را برای بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو ثبت و آزمایش کنید. این زمانی است که نرم افزار آژانس SEO مانند SEOTesting.com وارد عمل می شود. برای مثال، من می‌خواستم رتبه‌بندی کلمه کلیدی «سئو برای سقف‌سازها» را بهبود بخشم.

12. Hunter

Hunter یکی از ابزارهای سئو و بازاریابی مورد علاقه من است. من از آن برای فعالیت‌های مختلف مانند ارتقای محتوا، گسترش پیوندها و جستجوی فروش استفاده می‌کنم. ابزارهای ارتباطی زیادی وجود دارد، اما من حال و هوای مینیمالیستی هانتر را دوست دارم. به علاوه، این یک راه عالی برای یافتن و اعتبارسنجی اطلاعات تماس در مقیاس است. اگر به ابزارهای لینک سازی فکر می کنید، Hunter ارزش توجه دارد.

بسیاری از ابزارهای گزارش سئو وجود دارد، اما Agency Analytics توصیه شماره 1 من است. این گزارش دهی سئو را 10 برابر آسان‌تر کرده است زیرا API‌های Google Analytics، کنسول جستجوی گوگل، تقریباً همه ابزارهای SEO مانند Semrush و Ahrefs و تقریباً هر پلتفرمی را که نیاز دارید یکپارچه می‌کند. این جایگزین بسیار بهتری برای Google Data Studio است که برای راه اندازی همه این منابع داده به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد.

منبع: بهترین ابزارهای سئو