به گزارش خبرنگار مهر، اصغر اسماعیلی ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری، با بیان اینکه شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار چهار هدف بافت‌های بازآفرینی شهری هستند که در شهر زنجان ۸ محله هدف به عنوان...

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر اسماعیلی ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری، با بیان اینکه شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار چهار هدف بافت‌های بازآفرینی شهری هستند که در شهر زنجان ۸ محله هدف به عنوان سکونتگاه غیر رسمی معرفی شدند، گفت: از سال ۹۸ در بخش ستاد بازآفرینی شهری پروژه‌هایی در سطح استان خصوصاً در زنجان با مشارکت دستگاه‌های مرتبط انجام داده شده است و ۹۰ درصد این پروژه‌ها به اتمام رسیده‌اند.

وی افزود: از سال ۹۸ در بخش ستاد بازآفرینی شهری پروژه‌هایی در سطح استان خصوصاً در زنجان با مشارکت دستگاه‌های مرتبط انجام داده شده است و ۹۰ درصد این پروژه‌ها به اتمام رسیده‌اند.

اسماعیلی ادامه داد: اهدافی که ستاد بازآفرینی شهری دنبال می‌کند در راستای تحقق مفاد سند تحول ملی و نوسازی بافت‌های فرسوده، ارتقاء حقوق شهروندی، تحقق مدیریت یکپارچه شهری، پیشگیری از بازتولید محلات ناکارامد شهری است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان گفت: در بخش بافت فرسوده در شهر زنجان ۳۳۴ پرونده معرفی شده است و ۲۵۳ تعداد از این پرونده‌ها عقد قرارداد شده است و در مجموع در استان ۴۲۲ پرونده ارائه شد و ۲۹۶ عقد قرار داد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز در این جلسه گفت: باید توجه جدی به سامان دهی مشاغل نامناسب شهری در روند اجرای طرح های بازآفرینی شهری صورت بگیرد.

محمدرضا یافتیان افزود: به واسطه فعالیت نامناسب برخی واحدها در محلات کم برخوردار که نیازمند بازآفرینی هستند با تولید پسماند شهری مواجه هستیم که سلامت شهروندان و محیط زیست را به خطر می‌اندازند.

وی ادامه داد: باید یک فکر اساسی نسبت به ساماندهی مشاغل و پسماند آنها بشود. این نوع مشاغل در محلات کم برخوردار که نیازمند بازآفرینی نیز هستند مشاهده می‌شود.

کد خبر 5667994
منبع : منبع